همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

چاقی و بلوغ زودرس دختران و پسران و کوتاهی قد

کاهش سن بلوغ در دختران ایرانی کارشناسان را یه تکاپو برای دادن راه حل منطقی واداشته است. در حال حاضر بلوغ دختران ایرانی در سن 7 سالگی و اوج کودکی می باشد.


دکتر علی ربانی رییس مرکز طبی کودکان در رابطه با سن شروع بلوغ زودرس در پسران و دختران گفت: سن بلوغ زودرس به صورت معمول برای دختران پیش از 8 سالگی و در پسران پیش از 9 سالگی در نظر گرفته می شود اما در بررسی های اخیر مشخص شده بلوغ در تعدادی از دختران سفید پوست در آمریکا، حدود 7 سالگی و در سیاه پوستان در 6 سالگی صورت می گیرد بنابراین آغاز بلوغ در دختران در ایالات متحده به صورت طبیعی یک سال پائین آمده است.


در چندین دهه گذشته مشخص شد روند بلوغ در هر دهه سه ماه زودتر اتفاق می افتد به طوری که آغاز بلوغ دختران در اروپا و آمریکا به علت بهبود شرایط اقتصادی سه تا چهار ماه زودتر اتفاق می افتد و در ایران نیز سیر مشابهی وجود دارد با این تفاوت که این روند در اروپا و آمریکا ثابت مانده است.


در ایران طبق آمارهای موجود 7/2 درصد دختران در 7 سالگی به بلوغ رسیده اند که این نشان دهنده کاهش سن بلوغ در ایران است.


وی با بیان اینکه کاهش نیافتن قد نهایی تنها دغدغه ای است که در آغاز بلوغ وجود دارد گفت: هر چه سن آغاز بلوغ کمتر باشد، شانس بلندتر شدن قد کاهش می یابد مگر آن که شرایط قد در سن بلوغ قابل قبول باشد.


در بررسی هایی انجام شده در ایران و تهران مشخص شد که هر چه وزن دختران بیشتر باشد، ورود به بلوغ زودتر اتفاق می افتد بنابراین نباید به وزن گیری و چاق شدن کودکان اصرار داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد