همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

همسران موفق چه می‌کنند؟

حتما تاکنون دقت کرده‌اید که برخی همسران در هر طبقه اجتماعی، خانوادگی، شغلی یا تحصیلی ارتباط بسیار موفق و صمیمانه‌ای با یکدیگر برقرار می‌کنند.


تحقیقات روی هزاران زوج نشان داده که همسران موفق چندین گام اصلی را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند


که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم:


ـ‌ همسران موفق حتما آشنایی قبل از ازدواج را در شرایطی صحیح آغاز کرده‌اند. افراد موفق می‌دانند که صرفا دیدن یکدیگر در خیابان یا اینترنت و آشنایی‌هایی از این دست زمینه مناسبی برای ازدواج نیست. آنها در صحبت‌های قبل از ازدواج نیز به گفتگوهای جدی می‌پردازند. مسائلی از قبیل این‌که چه مواردی برای طرف مقابل ارزش حیاتی دارد. چه مواردی او را بشدت تحت تاثیر قرار داده یا خشمگین می‌کند. نظر او راجع به امور مالی یا فعالیت‌های اجتماعی چیست و... نه این‌که او متولد چه ماهی است؟ چه رنگی را می‌پسندد و چقدر در روز تلویزیون می‌بیند و...


ـ ارتباط موفق نیاز به ادبیات خاصی در گفتگو دارد. همسرانی که سعی می‌کنند در گفتگو با یکدیگر هرگز صدای خود را بلند نکنند، تماس چشمی‌ برقرار کنند، بخوبی به حرف‌های طرف مقابل گوش کنند و اگر نکته‌ای را متوجه نشدند به جای قضاوت منفی در مورد آن محترمانه سوال کنند موفق‌ترند.


ـ هدف از طرح مسائل رسیدن به توافق است. یکی از عوامل مهم در ارتباط موفق بین همسران این است که مسائل را مورد بحث قرار نمی‌دهند تا به مشاجره و یافتن مقصر بینجامد بلکه مسائلی طرح می‌شود تا در راستای اهداف زوجین با توافق دو طرف حل و فصل شود. مطمئن باشید که قضاوت از قبل و حالت منفعلانه در بحث‌ها موجب مرگ رابطه خواهد بود.


ـ رسیدن به تفاهم نتیجه ابراز عقیده آزادانه طرفین است. برخی از همسران نسبت به خود یا افراد خاصی چنان تعصب دارند که حتی همسرشان جرات نمی‌کند در این محدوده‌ها وارد شود و نظر خود را بگوید. در چنین شرایطی مشکلات هرگز به سطح نمی‌آیند تا خارج شوند و همواره مانند یک دیگ زودپز در فکر طرف مقابل می‌ماند تا روزی منفجر شود. در عوض بهتر است بگذارید همسرتان در مورد شما یا اطرافیان با رعایت ادب و احترام نظر بدهد تا حتی با وجود اختلاف نظرات و سلایق توافق و تفاهم بیشتری حاصل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد