همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

پنج جمله که هرگز نباید به مرد زندگیتان بگویید

تا حالا شده که حرفی رو به/نامزد/همسرتون بزنید و یکهو از عکس العمل سریع و خشمگین اون شگفت زده شین؟؟ حرفی که گفتین شاید خیلی بی منظور و یا حتی یه انتقاد کوچیک بوده ..


اما عکس العمل سریع و تهاجمی اون شما رو ناراحت کرده. حرفی که گفتین شاید خیلی بی منظور و یا حتی یه انتقاد کوچیک بوده اما عکس العمل سریع و تهاجمی اون شما رو ناراحت کرده. این نه تقصیر شماست نه اون. همش تقصیر بیولوژیه!!!!!


بدن مردها در مقابل تهدیدها خیلی متفاوت از زنها عمل میکنه. فشار خونشون سریع بالا میره ضربان قلبشون تندتر میشه و همه اینها پیش زمینه دعوا میشه.خبر خوب اینه که مردها قابلیت پیشرفت در زمینه بروز احساساتشون دارند. و باید یادمون باشه که وقتی میخواهیم مساله ای رو در مورد اونها مطرح کنیم کاری نکنیم که احساس کنند دارند از طرف ما تحقیر میشن. پس قبل از اینکه دهنمون رو باز کنیم و به طور اتفاقی حرفی بزنیم که پایه ریز جنگ جهانی سوم باشیم(!) بهتره نکات زیر رو بدونیم تا باعث آزردگی خاطر مرد زندگیمون نشیم...


حرفایی که هیچ وقت نباید به مردها زد:


1- دوستات همه خل و چلن!!
خوب گیریم که همه دوستای نامزدت چت مغز باشن و یکسره در مورد برنامه ?? و مسابقه فوتبال مسخره هفته پیش حرف بزنن.. باید هر جوری هست تحمل کنی! اگه راجع به فوتبال حرف نزنن میخوان در مورد خاطرات کسل کننده سربازی با هم حرف بزنن و سرت رو درد بیارن. ولشون کن به حال خودشون!


راه حلش اینه که سعی کنی با اونها یه نقطه مشترکی پیدا کنی تا از بودن باهاشون و رابطه نامزدت با اونها رنج نبری. میتونی برای خودشیرینی هم که شده به نامزدت بگی من واقعا دلم میخواد با دوستات بیشتر آشنا بشم...


2- تو رابطمون دیگه هیچ چیز هیجانی وجود نداره...
این جمله دقیقا مساوی اینه: تو عرضه نگه داشتن این رابطه رو نداری!


خوب شما به جای اینکه با گفتن این جمله مسئولیت این پست رو بندازین رو دوش اون? میتونین پیشنهاد انجام کارهای هیجان انگیز? بیرون رفتن? سفر رفتن یا ... رو بدین.


3- اگه عاشقم بودی? فلان کارو برام انجام میدادی...
هر جمله ای از این دست نشون میده که بیان کننده اون نیازمند توجه هستش! خوب اگه واقعا اینطوری چرا رک نمیگی که دلت میخواد بهت بیشتر توجه کنه؟


به جای اون? میتونین بگین عزیزم من احساس میکنم به توجه بیشتری از طرف تو نیاز دارم. این جمله بدون اینکه مسئولیت رو انداخته باشین رو دوش اون.برای گفتن یه همچین چیزهایی با جمله "من احساس میکنم" شروع کنید.


4- خانواده ات به دردنخور هستن...
بشر از ابتدای خلقت به والدین خود به چشم حامی نگریسته و در همه حال دوست داره این باور رو داشته باشه که اونها کمکش میکنن. حالا سوال اینه که اگر مشکل خاصی در مورد خانوادش وجود داره چجوری بهش باید گفت؟ خوب سعی کنید وقتی راجع به چیز مهمی مثل این میخواین حرف بزنید صحبت رو جوری مطرح کنین که براش قابل هضم باشه. مثلا بگیم من میدونم که خانواده ات برات خیلی مهم هستن. اما احساس میکنم که اونها رابطمون رو تحت الشعاع قرار میدن. من مایلم که در این مورد با هم صحبت کنیم.


5- ما تمکن مالی برای خرید فلان وسیله نداریم.


فکر کن همسرت با یه تلویزیون های اینچ ال سی دی با شور و شوق و هیجان وارد میشه و تو یهو با عصبانیت داد میزنی وای تو فکر نکردی که پولشو چجوری باید بدیم؟


درسته که نگران پرداخت پول و فشار مالی هستی اما به جای دادن زدن و بی مسئولیت جلوه دادن اون? خیلی آروم میتونی بگی که چقدر سورپرایز و خوشحال شدی و در ضمن بگی که نگرانی که آیا میتونی از عهده پرداخت قسطش بر بیاین...

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد