همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

آدم های خوبی که زنان نباید با آنها ازدواج کنند

1 کسی که با شما اختلاف سنی زیادی دارد
نمی توانیم بگوییم چقدر اختلاف سنی برای ازدواج مناسب است. این بستگی به خصوصیات فردی شما و همسرتان هم دارد. اما اگر اختلاف سنی شما با کسی آن قدر باشد که بتوان گفت شما از نسلی متفاوت با همسرتان هستید، این ازدواج مشکل دار خواهد شد.


نکته: هرچه در سن پایین تری ازدواج کنید، مساله اختلاف سنی جدی تر است. مثلا یک دختر ?? ساله با پسر ?? ساله مشکلات بیشتری را تجربه می کند تا دختر ?? ساله با پسر ?? ساله؛ با این که میزان اختلاف سنی در هر دو یکسان است.


2 کسی که با شما اختلاف فکری زیادی دارد
این فرد نمی تواند حرف شما را بفهمد، نمی تواند شما را درک کند، و نمی تواند با شما به خوبی حرف بزند و ارتباط برقرار کند. شما هم نمی توانید به خوبی با او ارتباط برقرار کنید. دوستان شما با هم فرق دارند،

کارهای شما با هم فرق دارد و به سختی می توانید سرگرمی های مشترکی که مورد علاقه هر دوی شما باشد، پیدا کنید. حرف زیادی برای گفتن به هم ندارید و معمولا بین شما سکوت برقرار می شود. چه کسی چنین رابطه ای را می خواهد؟


3 کسی که با شما اختلاف عقیدتی زیادی دارد
هستند افرادی که می گویند برای من همین قدر کافی است که همسر آینده ام به همان خدایی اعتقاد داشته باشد که من اعتقاد دارم و مهم نیست چه دینی دارد.


 اما مساله این است که "مذهب" الزامات عملی هم دارد و مسیر زندگی و انتخاب های هر روزه افراد را تعیین می کند و اگر قرار باشد شما "مذهبی" باشید هر کدامتان سبک زندگی متفاوتی خواهد داشت که ممکن است با هم تداخل کند.

همین طور اگر یکی از شما مذهبی باشد و دیگری نباشد. ازدواج تا حد زیادی با هم یکی شدن است و این اختلاف عمیق جلوی یکی شدن شما با همسرتان را می گیرد.


4 کسی که با شما اختلاف طبقاتی زیادی دارد
داستان ازدواج شاهزاده و گدا واقعیت دارد، اما فقط در دنیای داستان. شاید چندان رمانتیک نباشد، اما چنین ازدواجی در دنیای واقعی عاقبت خوشی نخواهد داشت.


5 کسی که با شما اختلاف فرهنگی زیادی دارد
فرهنگ ما چیزی است که شخصیت ما و سبک زندگی ما را شکل داده است. اختلاف فرهنگی در ازدواج باعث می شود درک متقابل تا حد زیادی کاهش پیدا کند،


و حتی اگر خود شما بتوانید با چنین کسی به تفاهم برسید، ممکن است خانواده ها نتوانند. لازم به تاکید نیست که ازدواج پیوند دو خانواده است.


6 کسی که با شما اختلاف شخصیتی زیادی دارد
هر کدام از ما آدم ها در یکی از "تیپ های شخصیتی" می گنجیم. مثلا درون گرا یا برون گرا؛ محتاط یا اهل ریسک؛ عقل مدار یا احساس مدار. و اگر بخواهیم کل زندگیمان را با کسی که خصوصیات


شخصیتی بسیار متفاوتی با ما دارد شریک شویم، خودتان می توانید حدس بزنید چه می شود.
نیازی نیست همه با کسی ازدواج کنند که کاملا مثل خودشان باشد، اما تفاوت زیاد مشکل آفرین می شود.  
 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد