همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

در زوج هایی که زن زیباتر از مرد است

گروهی از دانشمندان دانشگاه تنسی در آمریکا با انجام تحقیقاتی بسیار گسترده در میان زوج های آمریکایی، به این نتیجه رسیدند که زنان برای موفقیت در زندگی مشترک باید مردی را انتخاب کنند که

از نظر ظاهر کمتر از آنها جذاب باشد.
 به گفته این محققان در زوج هایی که زن زیباتر از مرد است، زن و مرد بیشتر مراقب یکدیگر بوده و خانواده از ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود.
 در تحقیقات این پژوهشگران 82 زوج با متوسط سنی 25 سال شرکت کردند که بیش از شش ماه از ازدواج آنان نگذشته بود.
 در مرحله اول این سری آزمایشات گروهی از افراد آموزش دیده زیبایی و جذابیت زن و مرد را با امتیاز بین 1 تا 10 ارزیابی کردند.
 در نتیجه، در یک سوم از زوج ها زن زیباتر بود، در یک سوم دیگر مرد زیباتر و در باقی زن و مرد یک اندازه جذاب بودند.
 در مرحله دوم هر زوجی به بررسی مشکلات خانوادگی، کاری و شخصی خود پرداخت که این گفتگوها در نواری ویدیویی ضبط شد و پس از آن دانشمندان تحلیل های لازم را بر روی آنها به عمل آوردند.
 شرکت کنندگان در تحقیقات، بیشتر زمانی به توافق می رسیدند که زن زیباتر از مرد بود. مردان در چنین خانواده هایی کمک و حمایت خود را به زن های خود پیشنهاد می کردند.
 این در حالی است که اگر مرد زیباتر از زن بود، در صحبت های وی بیشتر این جمله دیده می شد: "اینها مشکلات تو هستند، خودت حلشان کن".
 به عقیده متخصصین از این سری پژوهش ها یک قانون کلی را می توان برداشت کرد و آن این است:"مردان به جذابیت زن بسیار سریع واکنش نشان می دهند، در حالی که زنان در مردان در درجه اول قابل اطمینان بودن و توان تامین خانواده را می بینند

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد