همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

اشتباهات رایج بانوان در یک زندگی مشترک

دکتر «فیل» درباره تمام باورهای نادرستی که درباره رابطه بین 2 زوج وجود دارد هشدار می‌دهد، باورهایی که مانع خوشبختی بسیاری از زوج‌ها می‌شود و چاره کار، فهمی صحیح از این باورهاست


با خودتان فکر می‌کنید که با همسرتان رابطه‌ای ناموفق دارید چون بین شما و همسرتان قواعد مشترکی یا چیز ثابت و استانداردی وجود ندارد، چون شما مثل خیلی از زوج‌هایی که فکر می‌کنید خوشبختند نیستید، چون رابطه شما با زوج‌های رویایی که در فیلم‌ها می‌بینید، متفاوت است.


 همه این‌ها باعث می‌شود، دیگر احساس خوشبختی نکنید و همین به‌مرور روی رفتارهای‌تان تاثیر بگذارد و روزبه‌روز از همسرتان دورتر شوید ا


ما اگر بدانید تمام رازهای خوشبختی و داشتن یک زندگی مشترک ایده‌آ‌ل در دسترس هستند، دیگر نه تنها حسرتی نخواهید داشت‌بلکه روزبه‌روز بیشتر هم عاشق هم می‌شوید.


یک رابطه خوب رابطه‌ای است که 2 نفر شبیه هم فکر کنند


هیچ‌وقت نمی‌توانید به مسائل، از چشم همسرتان نگاه کنید چون شما 2 نفر کاملا آدم‌های متفاوتی هستید، شما 2 نفر به لحاظ ژنتیک، فیزیولوژیکی، روانی و گذشته خانوادگی کاملا متفاوت هستید. اگر هم کاملا شبیه هم فکر کنید، مشکلات رابطه‌ای‌تان حل نخواهد شد. زن‌ها و مردها از 2 دنیای متفاوت هستند،


شما نمی‌توانید تفاوت‌های اساسی بین دیدگاه‌های‌تان را محو کنید یا بپوشانید، چون این کار هم غیرطبیعی است و هم در بعضی مواقع خطرناک. بهتر است بدانید زندگی با فردی که متفاوت فکر می‌کند


و شما را تکمیل می‌کند، خیلی لذت‌بخش‌تر از کسی است که کاملا شبیه شماست. به همین دلیل تفاوت‌ها را با روی باز قبول کنید و آن‌ها را باورکننده زندگی‌تان بدانید.


رابطه خوب رابطه‌ای است پر از علائق و فعالیت‌های مشترک


اگر علائق مشترک یا فعالیت‌های مشترکی نداشته‌ باشید، هیچ اشکالی در رابطه شما وجود ندارد. اگر شما و همسرتان خود را مجبور کنید که با هم فعالیت‌های مشترک داشته باشید، نتیجه‌ای نخواهد داشت جز استرس، فشار و تضاد، پس چیزی را را به زور وارد رابطه نکنید.


یک رابطه خوب شبیه قصه‌های عاشقانه است


بله، باید بین شما و همسرتان احساسات عاطفی عمیق و به عبارت صحیح‌تر، عشق وجود داشته باشد اما خودتان را گول نزنید، نباید انتظار داشته‌باشید زندگی شما همانند داستان‌های عاشقانه فیلم‌ها باشد. حقیقت این است که شما در دنیای واقعی زندگی می‌کنید.


با عشق زندگی کردن متفاوت از زمانی است که فرد تازه عاشق شده است. وقتی فرد تازه عاشق می‌شود یعنی؛ در اولین مرحله عشق قرار دارد و باقی ماندن در این مرحله غیرممکن است.


در یک رابطه کامل شیفتگی، شیدایی فلج‌کننده اولیه، به مرحله‌ای عمیق‌تر از عشق رسیده‌ است. اشتباه است که گمان کنید وقتی هیجانات و شیدایی‌های اولیه از بین رفت یعنی؛


عشق از بین رفته‌ است. فکر نکنید که دیگر در رابطه شما عشق به وجود نخواهد آمد، بلکه رابطه شما در حال واردشدن به مراحل دیگر و متفاوتی از عشق است، یاد بگیرید این مراحل را آگاهانه هدایت کنید تا به تجربه عمیق‌تری از عشق برسید.


اگر بتوانید شریک‌تان را تغییر دهید خوشبخت هستید


در این تله نیفتید که فکر کنید اگر بتوانید شریک زندگی‌تان را تغییر دهید رابطه موفق‌تری خواهید داشت. شما هر 2 مسئول رابطه هستید. بیایید این فکر کودکانه را کنار بگذاریم که عاشق شدن یعنی پیدا کردن کسی که بتواند خوشحال‌مان کند و مسئولیت ناراحتی یا خوشحالی ما برعهده او باشد ، مسئولیت خوشحالی هر کسی فقط به عهده خودش است.


اگر رابطه شما پر از اضطراب و محنت‌زده است، شاید مهم‌ترین شخصی که باید تغییر کند خود شما باشید. وقتی در همه مشکلات به دنبال مقصر باشید ناخودآگاه رفتاری تخریب‌گر پیدا می‌کنید


که همین رفتار نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه اوضاع را خراب‌تر هم می‌کند ، سعی کنید تمام رفتارهای تخریب‌گرتان را شناسایی کنید و آن‌ها را دور بیندازید.


در یک رابطه خوب همسرتان نباید هیچ عیبی داشته باشد


هیچ کس کامل نیست، اگر همسرتان عادت‌هایی عجیب و غریبی دارد در صورتی که این عادت‌ها توهین‌آمیز و تخریب‌گر نیست می‌توانید به راحتی با آن‌ها کنار بیایید. به جای این‌که روی نقاط ضعف او تمرکز کنید، ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایی را به یاد بیاورید که در رزهای اول به خاطر آن‌ها جذب او شدید،


شاید آن روزها بعضی از همین عادت‌های خاص و عجیب و غریب شما را به او جذب کرده‌بود، اگر یک رفتارخیلی طبیعی نباشد و به چشم دیگر مردم، خارج رفتارهای مرسوم باشد دلیل نمی‌شود که برای رابطه بد باشد و به آن آسیب برساند.


دقت کنید همسری که عادت‌های کمی عجیب دارد کاملا متفاوت است از همسری که مشکلات جدی دارد، پس این 2 مورد را با هم اشتباه نگیرید. زمانی همسر شما مشکلات اساسی دارد که رفتارهای او آسیب‌زننده و تخریب‌کننده باشد، یعنی به لحاظ بدنی یا جسمی به شما آسیبی بزند یا این‌که به خودش لطمه برساند مثلا این‌که اعتیاد داشته باشد.


در یک رابطه خوب تمام مشکلات حل می‌شوند


در زندگی هر زوجی اختلاف‌هایی وجود دارد، خیلی‌ها هستند که گمان می‌کنند اگر نتوانند این اختلافات جدی را حل کنند دیگر خوشبخت نخواهند بود اما جالب است بدانید 90درصد مشکلات ارتباطی‌‌ای که وجود دارد، غیرقابل حل است.


چیزهایی در زندگی وجود دارد که شما و همسرتان تا آخر عمر هم نمی‌توانید درباره آن‌ها به یک نظر برسید، بنابراین باید به نوعی بین خودتان آن را حل کنید.


بالاخره باید یکی کمی از خواسته‌هایش کوتاه بیاید. شما باید با هم توافق کنید که در زمان‌هایی که اختلاف به وجود می‌آید، به دلیل ارتباط عاطفی‌ای که بین‌تان وجود دارد با هم کنار بیایید و فقط به‌دنبال رسیدن به خواسته خود نباشید.


رابطه‌ای خوب، یعنی صرفا صلح


خیلی‌ها از بحث و مشاجره می‌ترسند چون گمان می‌کنند هر بحث و مشاجره‌ای نشانه ضعیف بودن رابطه است و این‌که رابطه در خطر است، باید بدانید حتی خوشبخت‌ترین زوج‌ها هم با هم بحث می‌کنند. اگر نگرش خود را تغییر دهید حتی بحث و مشاجره می‌تواند به رابطه کمک هم بکند


چون هم تنش‌ها را تخلیه می‌کند و هم وقتی بتوانید احساسات‌تان را بدون توهین یا ترس از جدایی مطرح کنید به طرف مقابل اعتماد بیشتری خواهید کرد. نگران این زیاد بودن تعداد بحث‌هایتان نباشید بلکه نگران چگونگی بحث‌ها و مشاجره‌ها باشید، بحث‌های شما باید قانون داشته باشد، این قانون‌ها عبارتند از :


1. هیچ‌گاه به شخصیت طرف مقابل توهین نکنید به جای آن فقط به موضوع بحث بپردازید.


2. وقتی خیلی عصبی هستید به دنبال بهانه‌گرفتن نباشید.


3. دعوا را تا سرحد مرگ ادامه ندهید.


4. بهتر است بعد از دعوا به لحاظ عاطفی به هم نزدیک شوید.


در یک رابطه خوب همه احساسات ابراز می‌شوند


ممکن است با بیرون ریختن تمام حس‌ها و آنچه در سینه دارید احساس خوبی پیدا کنید اما زمان‌هایی هست که برای بیرون ریختن احساسات مناسب نیست و نه تنها در نزدیک کردن شما به هم موثر نیست بلکه می‌تواند آسیب‌هایی به رابطه وارد کند که هیچ وقت بهبود نیابد.


بسیاری از رابطه‌ها زمانی خراب می‌شوند که یکی از زوجین نمی‌تواند مورد خاصی را ببخشد و فراموش کند و در موقعیت‌هایی، مرتب آن را به رخ همسرش می‌کشد.


قبل از آن‌که چیزی بگویید که پشیمان شوید، زبان‌تان را در دهان نگه‌دارید و کمی به خودتان وقت دهید که بفهمید دقیقا چه احساسی دارید و چرا می‌خواهید این حرف را بزنید.


سگاهی بسیاری از حرف‌ها زده‌می‌شود بدون این‌که آن‌ها منعکس‌کننده احساسی باشد و بیشتر به هدف تخریب شخصیت طرف مقابل گفته می‌شود چنین حرف‌هایی نباید بین زوجین گفته شود.


تنها یک راه درست برای ساختن یک رابطه خوب وجود دارد


هیچ چیز بیشتر از یک حقیقت نمی‌تواند کمک‌کننده باشد. هیچ راه دقیقا درستی وجود ندارد تا بتوان همسری خوب یا پدر و مادری خوب بود.


نمی‌توان وقتی مشکلات و چالش‌هایی در زندگی هویدا می‌شوند دقیقا راه درست را مشخص و تعیین کرد. آنچه برای زندگی شما موثر و کاراست ممکن است همان نباشد که در کتاب‌ها نوشته شده است یا چیزی نباشد که دوستان موفق و خوشبخت‌تان می‌گویند، زندگی شما مختص به خودتان است.


اگر شما و همسرتان روشی دارید یا کاری انجام می‌دهید که روابط‌تان را بهبود می‌دهد و شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند، به آن بچسبید و با حرف هیچ‌کس آن را کنار نگذارید. اگر هردوی شما با قانون‌ها و اصولی که دارید راحت و راضی هستید، مهم نیست چه قانون‌ها و اصول دیگری وجود دارد شما می‌توانید قانون خودتان را بنویسید.


فراموش نکنید که نباید تعصب داشته باشید و خیلی سفت و محکم از همسرتان بخواهید تنها به یک روش ویژه به شما ابراز علاقه کند. او را آزاد بگذارید تا به هر شکلی راحت است عشقش را به شما ابراز کند؛


هیچ «سبک و راه درستی» برای بیان عشق وجود ندارد. حقیقت این است اگر همسر شما احساساتش را کاملا متفاوت بیان می‌کند دلیل نمی‌شود که احساساتش کمتر از بقیه باشد یا ارزش کمتری داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد