همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

افرادی که بر زیبایی ظاهری همسر خود حساسیت دارند بخوانند


آیا حساسیت بیش از اندازه فرد نسبت به ظاهر طرف مقابل مشکل ساز است؟

"محمد ربیعی" دکترای مشاوره و عضو هیات علمی دانشگاه: باید دید این حساسیت ها چقدر دوام دارد و اگر خیلی دوام داشته باشد، باید به مشکلات شخصیتی فرد شک کرد.

برخی حس حقارت شدیدی دارند و از طریق ازدواج قصد برطرف کردن این حس حقارت را دارند و با تکیه بر زیبایی ظاهری، وضعیت مالی و تحصیلی و حتی نکات مثبت رفتاری همسر می‌خواهند کمبود های شخصیتی خود را جبران کنند.

این‌ اشخاص، افراد با ثبات و قوی برای ازدواج نیستند و اگر مرد این طور باشد، بیشتر رابطه را دچار مشکل می‌کند، چرا که زنان از لحاظ روانشناختی دوست دارند به همسرشان تکیه کنند و اگر مرد به آنها تکیه کند، به این معنی است که نیازهای روانشناختی جابجا شده و همین امر سبب می‌شود زن در ازدواج احساس ناخرسندی داشته باشد و در مواردی نیز ممکن است، دچار انحراف شود.

این امر نشان دهنده تنوع طلبی فرد نیست و این مساله را می‌توان به دو طریق تفسیر کرد؛ اول اینکه فرد می‌خواهد از طریق همسرش احساس کامل بودن داشته باشد و دوم اینکه شخصیتی وسواسی دارد. آدم وسواسی، جزئی نگر است و در موارد پیشرفته بیماری، ممکن است به دنبال کنترل کردن طرف مقابلش باشد.

هر دوی این موارد می‌تواند برای ازدواج مشکل ساز باشد، اما وسواس قابل تحمل تر و البته قابل درمان است، در حالی که مشکلات عمیق شخصیتی درمان سخت‌تری دارد و مسایل بیشتری را در زندگی ایجاد خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد