همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

رموز شاد کردن خانم ها

این دستورات مختص به زوج خاصی نیست ؛ نکات مطرح شده در ذیل، موارد مهمی هستند که تعداد بسیار زیادی از همسران از شوهرانشان می‌خواهند. توجه کنید اینها خواسته‌های آنهاست نه نیاز روحی شان. از لحاظ فردی هرکسی مسئول نیاز‌های عاطفی خویش است و باید آنها را پر کند.

ما معتقدیم 4 نیاز روحی اساسی وجود دارد
** نیاز به دوست داشتن ودوست داشته شدن
** نیاز به تعلق داشتن
** نیاز به داشتن تصور ذهنی خوب از خود
** نیاز به آزادى

با اجرای روش های زیر می توانید همسر خود را شاد کنید و به خواسته هایش جامع عمل بپوشانید:

هر روز به او بگویید که دوستش دارید
هر کسی دوست دارد تایید شود و بداند که اطرافیان او را دوست دارند. بهترین راه برای تایید همسرتان - که برایش بسیار مهم است -این است که خیلی ساده هر روز به او بگویید دوستش دارید. گاهی دستانش را بفشارید و این جمله را زمانی که شما را بدرقه میکند بگویید.

درک کردن و بخشش داشتن
روزهایی هست که همسرتان اشتباهاتی انجام دهد و یا کمتر به شما رسیدگی کند. همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. در این مواقع خواسته همسرتان این است که او را درک کنید و او خود را سزاوار بخشش شما می‌داند بدانید که هیچ رابطه ای بدون بخشش دوام ندارد.

وقتی از شما خطایی سر می زند اظهار تاسف کنید. وقتی هم که تقصیر از شما نیست باز هم اظهار تاسف کنید!

وقتی اوضاع قمر در عقرب است، لبخند را فراموش نکنید. اگر بخندید دنیا هم با شما می خندد و اگر گریه کنید یقین بدانید که دنیا شما را تنها خواهد گذاشت

گفتگو کنید
نگذارید کار به جایی برسد که هیچ حرفی با همسرتان نداشته باشید درباره بچه‌ها کارتان و حتی آب و هوا با هم صحبت کنید. چرا که گفتگو نکردن اولین جرقه‌های یک رابطه سرد است.

نکات مهم:

* هرگز با همسرتان نجنگید، چون امکان ندارد در جنگ برنده شوید. در عوض از قلم برای نوشتن آن چه در ذهن دارید استفاده کنید. بعد آن را به همراه شاخه ای گل تحویل او بدهید.

* هر روز از همسر خود سوال کنید که چه کاری می توانید برایش انجام دهید.

بیشتر بگویید بله به جای نه
عادت به منفی نگری و مخلفت شما را از عزیزانتان دور میکند. سعی کنید دربرابر بعضی خواسته‌ها نه نگویید. با گفتن همین کلمه ساده بله همسرتان را متعجب و خوشحال کنید.

خوب گوش دهید
همسرتان را با این مهارت میتوانید عاشق تر کنید. همسر شما فقط گوش‌های شما را برای شنیدن نمیخواهد بلکه باید با قلبتان به او گوش دهید و او را بفهمید.

وقتی برای همسر و فرزندانتان اختصاص دهید
این زمان به دست شما محقق می‌شود و باید کیفیت با هم بودن را بالا ببرید یعنی تمام طرح‌ها و برنامه‌های آن روز را به میل آنها هماهنگ کنید.

فقط خالی کردن برنامه روزانه برای با هم بودن کافی نیست بلکه باید برای این زمان برنامه ریزی کنید و به خود ثابت کنید که برای عزیزترین‌های زندگی تان عشق و احترام قائلید.

دلبستگی و مهربانی
چقدر در طول روز به همسرتان میگویید لطفا یا متشکرم یا اورا میبوسید. متاسفانه بعضی از زوجین فراموش میکنند با هم مهربان باشند و این کلید موفقیت را در زندگی از دست میدهند.

نکات مهم:
* از تلاش های همسرتان تشکر کنید و ببینید این تشکر تا چه حد موثر واقع می شود.

* به این فکر کنید که همسر شما زن خیلی خوبی است، مادری بسیار خوب، عروسی بهتر از دیگر عروس ها و اگر به این طرز فکر ادامه دهید، او همین طور خواهد شد.

* خسیس نباشید و در ستایش همسر خود دست و دلباز باشید. اما به یاد داشته باشید که در هیچ موردی مبالغه نکنید. باید همسرتان استحقاق تعریف و تمجیدی را که شما می کنید، داشته باشد وگرنه ممکن است نتیجه ی خوبی ندهد.

* به جای هدایای گرانبها، وقت خود را در اختیار همسرتان قرار دهید. نشان دهید که به او توجه دارید، حتی پس از یک روز کار سخت! برای او هدیه ای ببرید حتی یک شاخه گل به این ترتیب او خوش اخلاق می ماند.

* بدانید زمانی که همسرتان از سر درد شکایت می کند، چاره سر درد او قرص مسکن نیست، بلکه یک لبخند است.

* همسر خود را تشویق کنید و کمک کنید تا استعدادهای پنهانی او شکوفا شود.

اگر همسر شما شاغل است ساعات بیکاری او و اگر همسرتان شاغل نیست خود به او مرخصی دهید. این روزها بگذارید او آزاد باشد و نگران بچه‌ها، شما، خانه و ... نباشد. بگذارید در این اوغات فراغت به خود و خواسته‌های شخصی اش برسد.

بعضی از وظایف خانه و کودک را با هم تقسیم کنید. یکی از مهمترین دعواهای زناشویی بر سر همین مساله جزئی است. خرده کاری‌های خانه و بچه‌ها تنها مسائل همسرتان نیستند

چه خوب است کمی غرور و سابقه خانودگی خود را کنار بگذارید و با این کار زندگی شیرین تری داشته باشید. شاید اوائل سخت باشد اما خود کم کم معجزه اندک کمک به همسر را خواهید دید.

اوقات فراغت و برنامه ریزی
اگر همسر شما شاغل است ساعات بیکاری او و اگر همسرتان شاغل نیست خود به او مرخصی دهید. این روزها بگذارید او آزاد باشد و نگران بچه‌ها، شما ؛ خانه ؛ و. . نباشد. بگذارید در این اوغات فراغت به خود و خواسته‌های شخصی اش برسد.

نکات مهم:
* زن ها دوست ندارند میهمان ناخوانده داشته باشند، بنابراین به آنها وقت کافی بدهید تا آماده شوند. آمادگی آنها برای پذیرایی امری حیاتی است.

به او سفارش کنید و خود نیز مراقب سلامت روحی و جسمی خودتان باشید

بساری از مردان مراقب سلامتی خود نیستند و این برای همسرانشان مشکل بوجود می‌آورد و این افراد به سلامتی طرف مقبل هم اهمیت نمیدهند و لی به خاطر داشته باشد همسرتان نمیتواند مدام دنبال شما باشد.

چرا که او عشق شما و همسر شماست نه مادرتان و خود نیاز به توجه دارد ؛ پس به سلامتی خود و او اهمیت دهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد