همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

زن داری به روش کاملا اصولی

زن‏داری بزرگترین ‏و ارزنده‏ترین عمل یک مرد است و راز سعادتمندی خانواده می باشد. اما زن‏داری کار آسانی نیست، بلکه رموزی دارد که هر کس کاملا بدان آشنا باشد، می تواند همسرش را مطابق دلخواه و به صورت یک بانوی ایده‏آل، ‏بلکه یک فرشته ی رحمت درآورد.

مردی که بخواهد واقعا زن‏داری کند باید اخلاق و روحیات همسرش‏را کاملا به دست آورد، از خواسته‏های درونی و تمایلات نفسانی او آگاه شود و بر طبق آنها برنامه ی زندگی را مرتب سازد. به وسیله ی اخلاق و رفتار خویش، ‏چنان در او نفوذ کند و دلش را به دست آورد که به خانه و زندگی دلگرم شده‏ و از روی عشق و علاقه همسرداری کند.

مهرورزی کن !

زن کانون محبت و یک موجود صد درصد عاطفی است. ازوجودش مهر و محبت می بارد.

حیات و زندگی او به عشق و علاقه بستگی دارد. دلش می خواهد محبوب دیگران باشد. هر چه محبوب تر باشد، شاداب‏تر خواهد بود. برای‏به دست آوردن محبوبیت تا سر حد فداکاری کوشش می کند. اگر بداند محبوب کسی واقع نشده خودش را شکست ‏خورده و بی ‏اثر پنداشته و دائما پژمرده و افسرده خواهد بود. بدین جهت میتوان به طور قطع مدعی شد که ‏بزرگترین رمز زن‏داری اظهار محبت و علاقه است.

بزرگترین رمز زن‏داری و بهترین کلید حل مشکلات زناشویی ‏اظهار عشق و علاقه است.

آقای محترم!

همسر شما قبلا از محبت های بی ‏شائبه پدر و مادر کاملابرخوردار بود. اما از هنگامی که پیمان زناشویی را امضاء نمود از دیگران‏دور شد و با تو پیوند دوستی بست. بدان امید به خانه ‏ات قدم نهاد که تو تنها به اندازه همه آنان بلکه بیشتر او را دوست‏بداری. انتظار دارد عشق و محبت‏ تو از پدر و مادرش عمیق‏تر و پایدارتر باشد. چون به عشق و محبت تو اعتماد داشته تمام هستی و موجودیت ‏خویش را در اختیارت نهاده است.

بزرگترین رمز زن‏داری و بهترین کلید حل مشکلات زناشویی ‏اظهار عشق و علاقه است. اگر می خواهی دل همسرت را به طوری ‏مسخر گردانی که مطیع تو باشد، اگر می خواهی پیوند زناشویی را استوار سازی، اگر می خواهی او را به خانه و زندگی دلگرم نمایی، اگر می خواهی او را نسبت‏به خودت علاقه‏مند سازی، اگر میخواهی تا آخر عمر نسبت‏به تووفادار باشد و اگر و اگر، بهترین راهش این است که تا میتوانی نسبت‏به‏همسرت اظهار عشق و علاقه کنی.

خانه شما که از عشق و محبت‏خالی گشت‏به صورت جهنم سوزانی‏تبدیل می شود. اگر چه اسباب و وسائلش مرتب باشد اما چون بوی عشق ومحبت نمی دهد صفا و رونق نخواهد داشت.

همسر شما ممکن است‏برای جبران کسری محبوبیت‏خویش در صدد برآید دردل دیگران نفوذ کند.

ممکن است‏به قدری از شوهر و خانه بیزار گردد که جدایی را بر آن‏زندگی سرد و بی‏رونق ترجیح داده و تقاضای طلاق کند.

مسؤولیت همه این حوادث بر عهده مرد است که نتوانسته به خوبی‏زن‏داری کند. باور کنید بخش مهمی از طلاق ها در اثر همین بی‏مهری ها به وجود می آید.

مهر و محبت‏خانوادگی از همه چیز ارزش‏دارتر است‏ بدین جهت‏خداوند بزرگ در قرآن مجید آن را یکی از آثار قدرت و نعمت های بزرگ‏شمرده بر بندگان منت نهاده می فرماید:

« یکی از آیات خدا این است که همسرانی برایتان آفرید تا با آنان انس‏بگیرید. و در میانتان محبت و مهربانی افکند. و در این موضوع برای اهل‏تفکر آیاتی هست ».

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر کس از دوستان ما باشد به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت می کند.

رسول خدا (ص) فرمود: هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت می نماید

امام صادق (ع) فرمود: یکی از اخلاق پیمبران اینست که نسبت ‏به ‏همسرانشان محبت دارند.

پیغمبر فرمود: این سخن مرد که به همسرش می گوید: واقعا ترادوست دارم، هرگز از قلبش خارج نخواهد شد.

گر چه محبت‏باید از صمیم قلب باشد تا در دل طرف اثر بگذارد، زیرا دلها با هم راه دارند، لیکن به محبت قلبی تنها هم نباید اکتفا کرد، بلکه‏لازم است صریحا آنرا اظهار نمود. در صورتی می توان انتظار نتیجه داشت‏که آثار محبت در زبان و افعال و رفتار شخص نمایان باشد.

آقای محترم !

صریحا و بدون احتیاط به همسرت اظهار عشق و علاقه کن. درحضور و غیاب از وی تعریف کن، اگر به سفر رفتی برایش نامه بنویس واز درد فراق بنال. گاهی برایش هدیه ای خریده و تقدیمش کن.

به همسرت احترام بگذار !

زن نیز مانند مرد خودش را دوست دارد و به حفظ شخصیت‏خویش علاقه‏مند است.

دوست دارد محترم و گرامی باشد. از تحقیر و توهین رنجیده خاطر می شود. اگر مورد احترام قرار بگیرد احساس شخصیت نموده و به کار وزندگی دلگرم می شود. از احترام و احترام کننده خوشش می آید، از توهین وتوهین کننده متنفر می باشد.

آقای محترم!

همسرت حتما از شما انتظار دارد که بیش از دیگران‏به وی احترام بگذاری. البته حق دارد چنین انتظاری را داشته باشد. زیرا تو را شریک زندگی و بهترین یار واقعی خویش می داند.

شبانه‏روز برای آسایش تو و فرزندانت زحمت می کشد. آیا حق ندارد انتظار داشته باشد که وجودش را، غنیمت‏شمرده به وی احترام‏بگذاری؟

بزرگداشت همسر ترا کوچک نمی کند بلکه حق شناسی و صفا و مودت‏ تو را به اثبات می رساند.

به همان اندازه بلکه بیشتر از آن مقدار که به دیگران‏احترام می گذاری به همسرت احترام بگذار. در موقع صحبت کردن ادب را کاملا رعایت کن.

با کلمه ‏« تو » او را مخاطب نساز بلکه همیشه از کلمه‏ «شما» که ‏علامت احترام است استفاده کن. هیچگاه کلامش را قطع نکن. بر سرش‏ داد نزن. با احترام و نام خوب او را صدا بزن. در موقع نشستن به او احترام‏بگذار. وقتی وارد منزل می شوی اگر از سلام کردن غفلت نمود به او سلام‏کن.

وقتی از خانه بیرون می روی خداحافظی کن. در شب تولدش ‏به عنوان‏احترام دسته گل تقدیمش کن، در مجالس و در حضور دیگران به وی احترام بگذار. از توهین و تحقیر جدا بپرهیز. از دشنام و ناسزا گفتن اجتناب کن. از مسخره کردن و دست انداختن او و لو به طورشوخی جدا خودداری کن. خیال نکن چون صمیمی هستید بدش نمی آید بلکه چنین انتظاری را هرگز از تو نداشته کاملا رنجیده خواهد شد گر چه به‏زبان نیاورد.

خوش اخلاق باش!
آقای محترم!
ممکن است از وجود ناملایمات چنان خشمگین و ناراحت‏شوید که مانند بمب آتش زا هر لحظه در معرض انفجار باشید. به چرخ گردون ومردم متجاوز که زورتان نمی ‏رسد، اما وقتی به خانه وارد می شوید می خواهید قدرت نمایی کنید و انتقام چرخ و فلک و مردم کج رفتار را از زن و فرزند بیگناهتان گرفته بدین وسیله دق دلی خالی کنید:

گویا فرشته ی عذاب وارد خانه شده است. بچه‏ها فرار می کنند، خدا نکند کوچکترین بهانه‏ای به دستش بیفتند، محیط با صفای خانه راکه به منظور استراحت‏بدان جا پناه آورده بود به صورت جهنم سوزانی تبدیل خواهد ساخت. در آن دوزخ خود ساخته، هم خودش خواهد سوخت‏هم زن و فرزند بیگناهش. اگر بچه‏ ها بتوانند از آن محیط رعب و وحشت ‏فرار نموده در کوچه و خیابان سرگردان می شوند. و الا خدا خدا می کنند که‏مالک دوزخ زودتر از منزل خارج گردد تا خلاص شوند.

کودکان این خانواده ها معمولا افرادی تندخو، عصبانی مزاج، بد بین، کینه‏توز، متعدی و پژمرده تربیت‏خواهند شد. چون به محیط خانه و زندگی دلخوشی ندارند به ولگردی پناه‏می برند. د ر نتیجه، ممکن است در دام های گوناگون فساد که برای منحرف کردن اینگونه افراد نهاده شده گرفتار شوند و برای‏همیشه بدبخت گردند. حتی امکان دارد برای حل عقده‏های درونی خویش، دست‏به کارهای بسیار خطرناکی از قبیل قتل و جنایت و دزدی وخودکشی بزنند.

برای تایید مطلب می توانید به پرونده‏های افراد تبه‏کار مخصوصا اطفال مراجعه نمایید. آمار و نقل حوادثی که از اینگونه اطفال، هر روز در صفحات‏ روزنامه‏ ها و مجلات منعکس می شود بهترین گواه مطلب است. مسؤولیت ‏همه این بدبختی ها بر گردن سرپرست‏ خانواده است که اعصاب خویش راکنترل نکرده و در منزل بد اخلاق بوده است. در این دنیا آسایش و خوشی ‏ندارد و در سرای دیگر نیز بی‏کیفر نخواهد بود.

آقای عزیز!
آیا بهتر نیست که همیشه خوش و خندان باشی و اگر مشکلی برایت‏اتفاق افتاد بدون عصبانیت و جزع و فزع، با عقل و تدبیر در صدد چاره‏ برآیی؟

آیا بهتر نیست وقتی می خواهی برای استراحت و تجدید نیرو به‏آسایشگاه خانه قدم بگذاری پیش خودت بیندیشی که تندخویی و بداخلاقی‏ مشکل مرا حل نمی کند، بلکه اعصابم را خسته‏تر خواهد نمود و چه بسا مشکلات تازه‏ای به وجود خواهد آورد. فعلا باید استراحت و تجدید نیرو کنم‏تا بتوانم با اعصاب راحت و فکر آزاد در صدد چاره بر آیم. آنگاه حوادث وگرفتاری های زندگی را موقتا به دست فراموشی بسپاری و با چهره باز و لب‏خندان وارد منزل شوی. با سخنان گرم و محبتهای بی‏شائبه دل اهل خانه راشادمان گردانی. بگویید و بخندید و تفریح و استراحت کنید. با خوشی ولذت غذا بخورید. و با اعصاب آسوده استراحت کنید. بدین‏وسیله هم زن و فرزندت به خانه و زندگی دلگرم شده برای کار و کوشش‏ آماده می گردند هم خودت می توانی با اعصاب سالم به کسب و کار ادامه دهی‏و بر مشکلات زندگی پیروز گردی.

رسول خدا (ص) فرمود: کامل ترین مردم از جهت ایمان، خوش اخلاق‏ترین آنها می باشد. بهترین شما کسی است که نسبت‏به‏خانواده‏اش احسان کند.

لقمان حکیم فرمود: مرد خردمند باید در بین خانواده‏اش مانند کودک باشد و رفتار مردانه را برای خارج منزل بگذارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد