همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

پنج زنگ تفریح برای خانم ها

وقتی در مطالعات دانشگاه آیووا آمریکا این نتیجه به دست آمد که زنان در تصمیم گیری های امور منزل قدرتمند تر از آقایان عمل کرده و بهتر از آنها بخش مسایل خانگی را می گردانند هیچ کس این مساله را کتمان نکرد، چپ چپ نگاه نکرد و پوزخند هم نزد ! چون این مساله کاملا روشن و واضح است. معمولا خانم ها هستند که قبل از آقایان تشخیص می دهند چه چیزهایی باید شسته و تعمیر شده و یا تغییر پیدا کند. درضمن به خوب انجام شدن امور منزل بسیار تاکید دارند و هر شستن و تمیز کردنی را قبول ندارند. اما جنبه دیگر بررسی ها نشان می دهد مردان کارها را راحت تر می گیرند …

طبق بررسی های دانشگاه پرنیستون آمریکا، آقایان در روز؟ دقیقه بیشتر از خانم ها برای تفریح و سرگرمی وقت می گذارند. داده های دانشگاه پنسیلوانیا مبین این حقیقت است که مردان نسبت به زنان جنس شادتری هستند. همه این موارد یک سوال را مطرح می کند: آیا واقعا شادی، تنوع فکری، تفریح و حفظ سلامت روانی خانم ها به طور جدی به خطر افتاده است؟

تو کار کن، دیگران تنبلی
بیشتر خانم ها یک شکایت مشترک دارند و معتقدند انرژی بسیار بیشتری را جهت حفظ روابط خانوادگی صرف می کنند. دکتر آردن، روانشناس و مولف کتاب بر این باور است که وقتی تنها یک نفر بیشتر وظایف خانوادگی را به عهده می گیرد دچار کارزدگی و پرمشغلگی می شود و به طور خودکار نفرات بعدی به سمت کم کاری و تنبلی حرکت می کنند.

اغلب خانم ها بسیار پرمشغله اند چون خودشان باور قلبی ندارند که باید نیازهای شخصی خود را برآورده کنند و این حق مشروع آنها محسوب می شود تا علاوه بر رسیدگی به امور سایر افراد منزل به سلامت روح و ذهن خود هم برسند.

در این بین چاره ای نیست جز اینکه چرخه معیوب مورد نظر شکسته شود و باید به خانم ها بگوییم نباید همه کار را خودشان انجام دهند بلکه باید این مسوولیت ها به آقایان و سایر افراد منزل هم منتقل شود تا خانم کمی آسایش پیدا کند.

1) قرارهای دوستانه بگذارید
طبق نظر دکتر لوآن وقتی خانم ها هر از گاهی با دوستانشان ملاقات کرده و صحبت می کنند به لذت روحی فراوانی دست پیدا می کنند چون برقراری ارتباط از طریق مکالمه با دوستان مراکز لذت را در مغز آنها فعال کرده و موجب ترشح دو ماده شیمیایی دوپامین و اکسی توسین می شود که لذت روحی فراوانی را به همراه می آورد.

2) به تعادل برسید
آقایان بیشتر به دنبال فعالیت های رقابتی با دوستان هستند. آنها برای تفریح تمایل دارند با دوستان به استخر رفته، فوتبال و تنیس بازی کنند و یا مسابقه دو بگذارند و اصلا حوصله نشستن و گپ زدن با دوستانشان را ندارند. در عوض شما خانم ها هر از گاهی مهمانی های ساده و بدون تجمل زنانه داشته باشید و دور از مسایل مادی و ریخت و پاش، با دوستانتان صحبت کرده و روح تان را شارژ کنید.

3) باغبانی و گلکاری
با این کار آرامشی وصف ناپذیر به شما دست می دهد و لطافت و ظرافت گل و گیاه موجب تسکین روحیه خسته شما می شود.

4) مسافرت بروید
اگرچه استراحت، آرامش و تفریح برای زنان خسته این دنیای مدرن در اولویت است اما این تنها دلیل علاقه خانم ها به مسافرت نیست بلکه یکی از دلایل این امر بهتر عمل کردن خانم ها در برنامه ریزی و دقت به جزییات سفر از مسایل منطقی و اخلاقی گرفته تا زیبایی شناسی موضوع است.

طبق نظر محققان ارتباطات دو نیمکره مغز در خانم ها بسیار بیشتر است به همین دلیل می توانند انواع مختلف اطلاعات را با کفایت کامل پردازش کنند به همین دلیل در مسافرت همه وسایل را با جزییات آورده و در انتخاب محل مسافرت و سکونت تمام جوانب و جزییات را در نظر می گیرند.

به تعادل برسید. با وجود مهارت خانم ها در اجرای خوب مسافرت و پیک نیک، بهتر است باز تمام این مسوولیت ها را به گردن نگیرید و سه مقصد مختلف را در نظر گرفته و از آقایان بخواهید مقصد نهایی را انتخاب کنند. بگذارید قدرت تصمیم گیری آنها در اولویت قرار بگیرد چون بسیاری از آقایان معتقدند در این موارد از آنها کمک گرفته نمی شود. به این ترتیب شما هم می توانید از سفر لذت ببرید.

5) آشپزی آقایان

اگرچه حفظ سلامت خانواده در اولویت است ولی نه آنقدر که بر سر آن هر روز جنگ و نزاع داشته باشید و به ازای حفظ سلامت غذا، سلامت روان تان را از دست بدهید! درضمن هر از گاهی بگذارید آقایان تهیه و تدارک غذا را به عهده داشته باشند. غذاهایی ساده را به آنها یاد بدهید و بگذارید سه شب در هفته آنها غذا آماده کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد