همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

تازه عروس‌ها برای نزدیک کردن همسرشان به خانواده‌شان بخوانند

برقراری یک ارتباط نزدیک و صمیمانه میان یک مرد و یک خانواده جدید در بهترین حالت اتفاقی دشوار و در بدترین حالت غیرممکن است اما زمانی که شما و همسرتان برای یک زندگی همیشگی پیمان بسته‌اید و قرار است،

در یک مسیر حرکت کنید نزدیکی او با خانواده شما نه تنها اعتماد به نفس شما را بیشتر خواهد کرد بلکه او را نیز در جریان زندگی آرام‌تر کرده و اطمینان بیشتری نسبت به موفقیت این زندگی در او ایجاد خواهد کرد. ازدواج یک مجموعه است؛

یک بازی تیمی و تا زمانی که شما، همسرتان، خانواده‌اش و خانواده شما در یک تیم قرار نگیرید نمی‌توانید موفقیتی که انتظار دارید را به دست بیاورید. قبلا هم گفتیم، ایجاد یک پیوند واقعی میان او و این خانواده جدید آسان نیست اما با چند قدم مهم در آغاز زندگی‌تان می‌توانید این روند را ساده‌تر کنید.

سری به خاطره‌ها بزنید
اگر در ماه‌های نامزدی یا هفته‌های اول ازدواج‌تان فامیل‌های نزدیک یکی‌یکی شما را دعوت می‌کنند نباید دست خالی و بدون پیش فرض به مهمانی‌شان بروید. شاید بد نباشد که سری به آلبوم عکس‌های‌تان بزنید یا برخی خاطرات خانوادگی را برای همسرتان تعریف کنید.

در مورد میزبانان یا مهمان‌های دیگری که در آن جمع هستند اطلاعاتی بدهید و از عادت‌های خاص‌شان برای همسرتان صحبت کنید. تنها از این راه است که می‌توانید از درگیر سوء تفاهم شدنش جلوگیری کرده و کاری کنید که همه آدم‌های جمع با وجود اخلاق‌های خاص و ویژگی‌های عجیب و غریب‌شان برای او قابل پذیرش باشند.

موضوعات خصوصی‌تان را فاش نکنید
هر زوجی ابتدای آشنایی‌شان مشکلات خاص خودشان را دارند. آشنا شدن با عادت‌های خاص و ویژگی‌هایی که اغلب ابتدای رابطه عجیب به‌نظر می‌رسند می‌تواند شما را نگران کند یا زمینه ساز بحث و مشاجره شود. دلیلی ندارد به محض بروز چنین اتفاقاتی خانواده‌تان را در جریان بگذارید

و اعتمادشان را نسبت به همسرتان از بین ببرید، زیرا بعد از تمام شدن آن دوره شما و نامزدتان همه این روزها را فراموش خواهید کرد اما خانواده‌تان هرگز این موضوعات را از یاد نخواهند برد و براساس حرف‌های شما روی او قضاوت خواهند کرد.

او را در رازهای خانوادگی شریک کنید
اگر فکر می‌کنید دانستن برخی راز‌های خانوادگی می‌تواند به نفع این ارتباط تمام شود، او را از این رازها آگاه کنید. اگر پدر شما یک آدم ضد‌سیاست است، به همسرتان این موضوع را بگویید تا با صحبت مدام از مسائل سیاسی اوضاع را به ضرر خودش تمام نکند.

یا اگر خواهر شما از یک افسردگی همراه با پرخاشگری رنج می‌برد این موضوع را به همسرتان بگویید تا هنگام برخورد با او راه دیگری را در پیش بگیرد و به محض روبه‌رو شدن با رفتارهای پرخاشگرانه او از خانواده شما نرنجد و مقابله به مثل نکند.

شما بهترین شخص برای شناساندن خانواده‌تان به همسرتان و برعکس هستید؛ پس با ترس از قضاوت‌های او یا خانواده‌تان از دادن این اطلاعات کلیدی پرهیز نکنید.

دعوای داماد و مادر زنی و حتی اختلافات‌شان در ماه‌های اول موضوع تازه‌ای نیست، اما باید باور کنید که نقش شما به عنوان همسر او و همینطور دختر خانواده‌تان در این میان از هرکسی مهم تر است.

شما باید در این ارتباط نقش یک پل را بازی کنید، ‌ بدون اینکه کسی از این نقش خبردار شود. پس همین حالا دست به کار شویدو بازیرکی‌تان هم او را در دل خانواده خود جا کنید و هم با برقرار کردن این ارتباط صمیمی، به آرامش زندگی تان کمک کنید.

مرزهای‌تان را حفظ کنید
برخی موضوعات چه خوب و چه بد باید تنها بین شما بمانند. حق ندارید حتی به صمیمی‌ترین دوستان یا اعضای فامیل‌تان در مورد رازهایی که همسرتان با شما در میان گذاشته چیزی بگویید. اگر او در گذشته‌اش مشکلاتی را تجربه کرده که تنها شما از آن‌ها خبر دارید به هیچ وجه و مقابل هیچ کسی نباید فاش‌شان کنید.

اگر در صحبت‌های زن و شوهری یا حتی بحث‌های زندگی مشترک‌تان شما را ناراحت کرده دلیلی ندارد که رازهایش را توی سرش بکوبید و به خاطر آن‌ها تحقیرش کنید. یادتان نرود اعتماد او به شما باعث بیان این حرف‌ها شده پس در یک چشم به هم زدن این اعتماد را از بین نبرید.

یک گردش دسته جمعی راه بیندازید
صمیمیت پشت میز و با کت و شلوار به‌وجود نمی‌آید. اگر می‌خواهید همسرتان به خانواده‌تان نزدیک بشود باید او را به جمع‌های صمیمانه تری وارد کنید. یک پیک‌نیک آخر هفته، یک مسافرت چند روزه یا دعوت خانواده و فامیل‌های‌تان به خانه خودتان می‌توانند راه‌هایی برای نزدیک‌تر‌شدن این خانواده جدید باشد.

شریک شادی و غم یکدیگر شوید
قرار نیست تمام مشکلات خانواده‌تان را روی سر همسرتان بریزید و از این داماد تازه یک سوپرمن بسازید اما او باید در جریان موضوعاتی که به شما استرس می‌دهد باشد و با مشکلات خانواده‌تان هم تا حدودی آشنایی داشته باشد.

کمک‌های گاه و بی‌گاه او به خانواده شما می‌تواند ارزشش را در این خانواده بالاتر ببرد و اعتماد به او را بیشتر کند.

یادتان نرود که منظور از این کمک‌ها، کمک‌های مادی نیست بلکه او باید تا آنجا که می‌تواند نقش یک پسر را برای پدر و مادرتان باز کند. او را تا جایی در این نقش پیش ببرید که حریم‌های خانوادگی‌تان از بین نرود و تنها به انسجام بیشتر این خانواده جدید کمک کند.

خوبی‌هایش را پنهان نکنید
اگر هنوز نامزد هستید و در معرض خطر بیشتری قرار دارید اما اگر ازدواج هم کرده باشید همه اعضای فامیل و دوستان‌تان با دیدن شما به‌دنبال دلایل ازدواج‌تان می‌گردند. خیلی از آن‌ها از شما می‌پرسند چرا انتخابش کرده‌اید و اگر همسرتان تفاوت‌های قابل مشاهده‌ای با خواستگارهای گذشته‌تان داشته باشد این سوال‌ها قطعا بیشتر و بیشتر می‌شود.

زیاده روی نکنید اما بد نیست گاهی از خاطرات دوران نامزدی یا آشنایی‌تان را برای‌شان بگویید یا این‌که ویژگی‌های مثبت او را برجسته‌تر کنید. اگر او در زمینه شغلی، تحصیلی یا خانواده شرایط قابل ذکری دارد لازم نیست پزش را به دیگران بدهید بلکه تنها می‌توانید آن‌ها را از این نقاط مثبت آگاه کنید و احترام همسرتان را نزد دیگران بالا ببرید.

جرقه یک گفت‌وگو را بزنید
به همسرتان در مورد کارها و موضوعاتی که برای خانواده‌تان جالب است اطلاعاتی بدهید مثلا اگر پدر شما عاشق پختن غذاهای مدرن است از همسرتان بخواهید اطلاعاتی در این مورد به دست بیاورد و هرازگاهی با بیان این اطلاعات و مشارکت در بحث‌های مربوط به جدید‌ترین رستوران‌ها و خوش‌طعم‌ترین غذاها خودش را به پدرتان پیوند بزند.

یا اگر برادر شما به ورزش خاصی علاقه‌مند است بهتر است همسرتان هم چیزهایی در مورد این ورزش بداند و بتواند سر گفت‌وگو با او در مورد این مسئله را باز کند. او باید در مورد علائق همه اعضای خانواده‌تان چیزی بداند تا در ماه‌های اول آشنایی هنگام گفت‌وگوهای خانوادگی شما ساکت نباشد و بتواند از این راه دل خانواده‌تان را به دست بیاورد. صحبت کردن از علائق آدم‌ها با آن‌ها یک برگ برنده است؛ پس به همسرتان در داشتن این برگ کمک کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد