همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

حرف هایی که نباید به زنان گفته شود

هر زن و مردی که تشکیل یک خانواده را می دهند باید بتوانند درباره همه چیز با هم صحبت کنند بدون آنکه ترسی داشته باشند. اما این آزادی مرزی هم دارد؟ !

بعضی از زوج ها در ملاقات های اول اونقدر مراقب و محتاط هستند که مبادا درباره همسر و یا نامزد سابقشان صحبت کنند که در تمام مدت ملاقات عصبی هستند.

رو راستی و راستگویی جز حیاتی هر رابطه ای است اما زوجها همواره می بایست مراقب آنچه که به هم می گویند باشند و این مراقبت را هرگز قطع نکنند. کلمات می توانند آسیب برسانند و حرفهای نسنجیده می تواند نزدیکترین زوجها را از هم دور کند.

ما مدافع دروغ گفتن به هم نیستیم ولی بروز و افشای هر حقیقتی که در سرتان جرقه می زند را هم توصیه نمی کنیم.

در اینجا به ذکر 5 حقیقت می پردازیم که بهتر است برای همیشه نزد خود نگه داشته و آن را افشا نکنید، اگر که می خواهید رابطه ای شکوفا و موفق داشته باشید.

1) از نظر شما دوست همسرتان جذاب است
این مهم نیست که شما هرگز با دوست همسرتان فتح باب رمانتیکی نداشته اید. مسئله این نیست. مسئله مهم این است که مقایسه یک جانبه همسرتان با زنی که به او نزدیک است به شدت احساسات او را جریحه دار خواهد کرد. اعتراف جزیی شما می تواند موقتاً بین او و دوست مورد بحث تفرقه ایجاد کند اما بدانید آنچه بر اثر این اعتراف شما خراب می شود، رابطه او با خود شماست.

2) او می بایست بیشتر آرایش کند
تشویق همسر به داشتن آرایش بیشتر معادل این است که به او بگویید زشت است. آرایش الزاماً یک نوع ماسک است در حالی که ممکن است او سخت کوش بودن را به زیبا بودن ترجیح دهد. علاقه نشان دادن به ظاهر همسر خوب است. به عنوان مثال اگر که می خواهد در انتخاب لباس کمکش کنید. زنها وقتی خسته هستند دوست ندارند آرایش کنند چرا که آقایان متوجه خستگی پنهان شده در پس این چهره آماده شده می شوند. با این حال آنها آرایش می کنند تا زیباتر به نظر آیند. با این وجود رفتاری اتخاذ نکنید که به نظر برسد شما سعی دارید او را به آن چیزی که نیست تبدیل کنید و این یعنی پاشیدن تخم نا امنی.

3) یک زمانی قصد داشتید او را ترک کنید
روابط موفق بر مبنای این فرضیه خوش بینانه که شما همدیگر را دوست دارید ساخته می شود. این حقیقت حباب امنی ایجاد می کند که رابطه تان در آن می تواند رشد کند و شکوفا گردد. اقرار می کنید که" یک زمانی قصد داشتید این رابطه را بر هم بزنید" و آن حباب امن را می ترکد و از آن لحظه به بعد همسر شما مرتبا از خود می پرسد که آیا او واقعاً با من خوشحال است؟

4) هر چیزی درباره زندگی جنسی با همسر سابقتان
امکان دارد فکر کنید که شما و همسرتان خوشحال هستید و اونقدر در کنار هم احساس امنیت می کنید که گاه گاهی در مورد کارهایی که در روابط قبلیتان انجام داده اید صحبت کنید و بخندید. مسئله این نیست. مسائل جنسی موضوعی است که با شک و ناامنی همراه است و به محض اینکه درباره نوع رابطه خود با همسر سابقتان صحبت کنید نا امنی های همسرتان در زندگی فوران خواهد کرد. رابطه جنسی مسئله ایست کاملا خصوصی که فقط به خلوت شما و همسرتان مربوط می شود نه هیچ کس دیگر. به محض باز کردن پای شخص ثالث به محدوده مسائل جنسی این پیمان نقض می گردد و صمیمیت از بین می رود. در حقیقت باید هر گونه صحبت درباره همسر سابقتان را تا جایی که ممکن است محدود نمایید. شاید این مسئله کمی بغرنج و پیچیده گردد اگر که مجبور باشید بعد از طلاق به خاطرحمایت از فرزندان تعاملاتی جزئی با همسر سابقتان داشته باشید اما اجازه ندهید این تعاملات حالت احساسی به خود بگیرد. تحسین و یا انتقاد از همسر سابق برای رابطه حال حاضر تان جزءخبرهای بد می باشد.

5) او خیلی حرف شما را قطع می کند
اغلب آقایان از زیاد صحبت کردن خانمها گله دارند، اما دلیل این موضوع این است که آنها به این کار علاقه دارند و با آن سرگرم می شوند. او از مصاحبت با شما لذت می برد. اگر بخاطر این کارش از او انتقاد کنید الزاماً دارید به او می گویید که برای حرف زدن با شما خاموش باشد. از اینکه مانند بعضی زوجها که ساکت می نشینند و با غذایشان بازی می کنند نیستید و خانه شما همیشه پر از انرژی است خوشحال باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد