همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

در محافل زنانه چه می‌گذرد؟

زندگی زناشویی توسط عوامل مستقیم و غیر مستقیم، آشکار و پنهان و درونی وبیرونی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. زندگی در فضای فرهنگی خانواده محور ما یعنی زندگی در میان هزاران عاملی که برای چشیدن طعم واقعی زندگی زناشویی بایستی کنترل شوند.

جمع‌های زنانه یکی از جمع‌هایی است که از نظر اجتماعی، پزشکی و تکاملی بسیار تاثیرگذار است. در جمع‌های زنانه موضوعات ومسایل متفاوتی مطرح می‌شوند موضوعاتی از قبیل:
- بیماری‌ها و مشکلات زنانه و راه‌حل آن‌ها
- آموزش‌های مراقبت از نوزادان
- جلوگیری و درمان بیماری‌های روزانه نوزادان و کودکان
- آموزش‌های فرزندپروری
- مهارت‌های زندگی و زناشویی
- همکاری برای حل کردن مشکلات زنان دیگر
- ترویج آموزه‌های دینی
- پایگاه اطلاعاتی
- پایگاه تفریحی( دیدار با دوستان و فامیل‌ها)

این جمع‌ها به موازاتی که می‌توانند تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشند می‌توانند به عنوان یک پایگاه تاثیرگذار تاثیراتی منفی به همراه داشته باشند.

خطرات این جمع‌ها می‌تواند موارد زیر باشد:
- نشر اخبار اشتباه
- سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی
- دخالت در زندگی خصوصی دیگران
- مشاوره اشتباه
- …

وقتی فضای خصوصی خانواده در این جمع‌ها مطرح می‌شود امکان نشر آن در جمع‌های غیر مرتبط افزایش می‌یابد و از این طریق خانواده‌ها در خطر نفوذ عوامل بیرونی قرار می‌گیرند.

یکی از مشکلاتی که در این میان مطرح است نفوذ عوامل غیر مرتبط در زندگی زن و شوهرها است. یعنی اگر جمع‌های زنانه بر اعضای خود نفوذ داشته باشند می‌توانند با راهنمایی اشتباه و یا اطلاعات غلط در زندگی دیگران نفوذ پیدا کنند و تاثیراتی منفی برجای بگذارند.

در این حالت زن و شوهرها با هم به صورت مستقیم در ارتباط نیستند بلکه از طریق فرد سومی هدایت می شوند. در این صورت روابط زن و شوهرها از شکل دو نفره، مستقیم، آشکار و درونی به رابطه سه نفره، غیر مستقیم، پنهانی و بیرونی تغییر شکل می‌دهد. در بسیاری از موارد اینچنین است که راه برای اختلافات باز می‌شود.

اگرچه گرفتن مشورت از دیگران کاری عاقلانه است اما اجازه نفوذ دادن به آن‌ها کاری بی‌خردانه است. بسیاری از مشکلات زناشویی در بافت زناشویی یک معنا دارد و وقتی در بیرون مطرح می‌شود معنایی متفاوت به خود می‌گیرد. وقتی زندگی خصوصی برای افراد غیر متخصص فاش می‌شود به همان اندازه خطر تاثیرات منفی افزایش می‌یابد.

خوب است زن و شوهرها در مورد میزان و چگونگی نفوذ و دخالت دیگران به گفت‌وگو بنشینند و اجازه ندهند خاله‌زنک‌ها وارد زندگی آن‌ها شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد