همسر

همسر

همسر
همسر

همسر

همسر

رابطه جنسی و نزدیکی و آمیزش کردن مقعدی از پشت و باسن با زن و دختر

  سخنی لطیف از امام احساس و عقل، امام صادق (علیه السلام): از ایشان درباره آمیزش از مقعد پرسیدند. حضرت در نهایت زیبایی فرمودند: «همسرت، عروسک و عشق زندگی توست؛ پس او را با این کار اذیت مکن.» (وسائل الشیعه، ج۲۰،ص۱۴۳)

آمیزش مقعدی یا آمیزش از پشت نوعی رابطه جنسی انحرافی است که خارج از مجرای طبیعی خود انجام می شود. این نوع آمیزش از نظر پزشکی، اخلاقی، عرفی، شرعی و قانونی صحیح نیست.
توصیه موکد این است که زوجین مبادرت به این نوع سکس نکنند. مرد نمی تواند زن را مجبور به انجام این نوع رابطه جنسی کند و در صورت اصرار فراوان باید رضایت همسر خود را بدست آورد. در اینجا از بعد پزشکی بخشی از عوارض این نوع رابطه جنسی مختصر توضیح داده می شود.


عوارض جنسی روانی:

سردمزاجی در زن
مهمترین عارضه ای که مجامعت از طریق مقعد (پشت) برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق مقاربت از فرج و مجرای تناسلی حاصل می شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سرد مزاجی و بی میلی جنسی می شود.

نوروز عصبی در زن
با توجه به این که، سیستم فیزیولوژیکی زن این چنین است که لذّت حادّ و حقیقی جنسی را معمولاً از همان مجرای طبیعی و خدادادیاش احساس میکند؛ از این رو با مجامعت از همان طریق طبیعی، رابطه‌‏ای دو طرفه برقرار شده و دو طرف به نحو رضایت‏مندی از یکدیگر لذّت میبرند؛ اما نزدیکی از پشت نمیتوان صد در صد، برآورده کننده‏ حاجت روحی و جنسی زن باشد. در ادامه‏ این فرآیند، زن با عدم اشباع و ارضاء میل جنسی برخورد کرده و نوعی روان‏پریشی در ابعادِ عصب و عاطفه پیدا میکند (نوروز عصبی). خاصه این که او در این حالت، فقط ابزاری جهت لذت‏بری یکسویه‏ مرد قرار گرفته و نمیتواند عکس‏ العمل مناسب آن هم با جهت‏گیری لذت‏بری متقابلِ جنسی داشته باشد.

عدم وجود ارگاسم یا اوج گرفتن لذت جنسی در زنان
در ادامه‏ روند قبل، مرد همچنان به پر کردن ظرفیت جنسی خود مشغول شده و در عرض چند لحظه کوتاه به حدّ بالای کام‏گیری (اُرگاسمِ فعّال) میرسد و سریعاً حجم بالای شهوت را با بیرون ریختن منی، تخلیه میکند. امّا طرف مقابل، به دلیل ویژگی دیر فعّالی جنسی، هنوز در تکاپوست تا به نحوی خود را هماهنگ با مرد کرده و دستِ کم به همان اندازه که او لذّت برده، غریزه را پاسخ دهد. ولی هنوز در نیمه راه است که مرد با ریخته شدنِ سریع (و بلکه ناخواسته‏) منی به بیرون، به مرحله سرد حسیّ جنسی وارد شده و نمیتواند پاسخگوی خوبی به واکنشِ جنسی زن (که هم اینک گرمِ رابطه ‏سازی است) باشد. در نتیجه این زن است که ناکام میماند و لذا همچنان برداشتِ زن و سهم جنسی اش کمتر از مرد خواهد بود (پس، در عین رضایت، کراهت هم باقی است. چون دیگر دل زن به این حالات خوش و آرامی نمی گیرد و به هر حال، درصدی – حتی اندک – از ضربه ‏های روحی به سیستم عصب و اُرگانیسم زن وارد میشود).

سردمزاجی مرد
چون دخول از قسمتِ مقعد، توأم با محدودیّت‏های فیزیولوژیک مرد و زن است؛ از این رو، نیاز به شدّت و سختی از سوی مرد و لزوم اثرپذیری منفعلانه‏ زن بوده و این فشار به مقعد زن، عصب‏های تناسلی مرد را تحریک کرده و موجب فعالیت کیسه‏ منی و در آخر، انزال زودرسِ منیِ مرد میشود. مشکلِ بعدی، از هیجان افتادنِ مرد، سستی عضلات، دوگانگی مزاجِ جنسی و حتّی سردمزاجی مرد است. به عبارتی، فقط زن آسیب ‏پذیر نخواهد بود. مرد در دراز مدت و در اثر استمرار این حالات، به نوعی حساسیّت‏ های عصب‏های آلت جنسی مبتلا شده و نسبت به زودانزالی منی، ناتوان شده و ادامه‏ این زودانزالی، میتواند نوعی سردمزاجی در مرد پدید آورد.

زود انزالی
از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلای مرد به زود انزالی در آینده است. در نتیجه نمی تواند آنگونه که باید از همبستری با همسرش لذت ببرد و بنابراین دچار سرد مزاجی شده و مشکلات روحی پیدا خواهد کرد.


عوارض سکس مقعدی برای خانمها

خونریزی
اگه با احتیاط صورت نگیرد بدلیل وجود مویرگهای ریز در اون منطقه منجر به خونریزی های کم و زیاد میشود.

انتقال ایدز
بدلیل خونریزی، احتمال انتقال ویروس ایدز بالا میرود. لذا گفته میشه بهتر است در سکس مقعدی از کاندوم استفاده شود. مگر اینکه این اطمینان باشه که شریک شما آلوده نیست.

سرطان مقعد
در بعضی گزارشات عنوان شده که احتمال ایجاد سرطان مقعد بالا می رود.

درد
درد شدید از دیگر مشکلات سکس مقعدی هست.

بیماریهای عفونی
مخصوصا درحالتی که پس از رابطه جنسی از پشت و قبل از شستشوی کامل طرفین رابطه جنسی از جلو انجام شود.

آسیب به مقعد
گیرنده‌هایی که در مقعد هستند بسیار حساس هستند و برای همین به محض اینکه مدفوع وارد انتهای رکتوم می‌شود فرد احساس می‌کند باید دستشویی برود. این گیرنده‌ها به حدی حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد، یعنی فقط کشش نیست، اینها را تفکیک می‌کند از هم. در درازمدت آسیب‌هایی به این گیرنده ها وارد می شود و مشکلات ماندگار فیزیولوژیک ایجاد می‌کند.

بی اختیاری مدفوع
از آنجا که ساختمان مقعد طوری است که ظرفیت پذیرش آلت مرد را ندارد (برخلاف واژن یا فرج که خاصیت ارتجاعی و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسیب دیدگی ماهیچه حلقوی (اسفنگتر) دهانه مقعد و حتی پارگی آن وجود دارد. درنتیجه زن گرفتار درجاتی از بی اختیاری مدفوع شده و نیازمند جراحی و عوارض بعدی می شود. چون مرد در حال لذت جنسی فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لحظه می تواند به زن آسیب فیزیکی وارد کند. انجام رابطه جنسی مقعدی به صورت مکرر با آسیب به عضلات حلقوی (وظیفه بستن مقعد را بر عهده دارند) به تدریج سبب فراخ و گشاد شدن مقعد شده و چین های مخاطی مقعد از بین رفته و در موارد پیشرفته نارسائی عضله اسفنگتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی نیز ایجاد خواهد شد.

مرگ در کودکان
اگر کودکان با زور مورد تجاوز جنسی از مقعد قرار گیرند، چون مجرای مقعد تنگ و باریکی دارند علائم تروما مانند درد شدید نواحی مقعد، بالاکشیده شدن عضلات مقعد و قیفی شکل شدن آن، خونمردگی یا خراشیدگی و زخم در لابلای چین های مقعد و گاه پارگی های شدید مخاطی و عضلانی مشاهده خواهد شد. چون مقعد از نواحی رفلکس زای بدن است در موارد نادری حتی مرگ ناگهانی نیز گزارش شده است.

سوراخ شدن روده ها
برای درمان این مشکل بسیار مهم باید حتما در بیمارستان بستری شد و جراح باید اون قسمت رو ترمیم کنه و آنتی بیوتیک باید برای جلوگیری از عفونت تجویز بشه.درد شدید, تب بالا و احساس فشار در ناحیه شکم از مشخصات این مشکل است. این حالت نیاز به درمان اورژانسی دارد چه توسط پزشک خانواده دیده شود و یا اینکه در واد اورژانس بیمارستان پذیرش شود.

عفونت آلت تناسلی مرد
مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبها فراوانی است. در اثر مالش و دخول آلت مرد این میکروبها می توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده خود و او را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند. در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.

پس زدن منی
از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می کند و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.

زن در این نوع ارتباط دچار درد بسیار شدیدی خواهد شد که گاه تا مدتی امکان راه رفتن درست را از او خواهد گرفت ضمن اینکه این درد فراوان، هیچ لذتی از این رابطه جنسی برای او باقی نخواهد گذاشت.



سرطان BOWEN
یکی از انواع سرطانهای پوستی ( SCC یا سرطان سلول سنگفرشی) هست که در مخاط انتهای مقعد تظاهر پیدا میکند. در سنین بالا و جوانانی که زگیل مقعدی و فعالیت جنسی زیادی دارند. دیده میشود. علائم آن خارش دور مقعدی سوزش یا خونریزی هست. در معاینه پلاک های مجزا قرمز و پوسته دار دیده میشود.

سرطان لنفوم ناحیه مقعد
در مبتلایان به ایدز بیشتر دیده می شود. گرفتاری لنفوم در ناحیه مقعد نادر است و اگر دیده شد بیشتر در هم جنس باز ها مشاهده شده و با علائم تب و توده های اطراف مقعدی بروز میکند. تشخیص آن با نمونه برداری و شیمی درمانی و رادیو تراپی هست.

*میزان خطر انتقال ایدز در رابطه جنسی مقعدی
بر اساس آمار، انتقال ایدز از طریق رابطه جنسی مقعدی، همچنان بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می دهد. در بین افراد آلوده از طریق آمیزش جنسی، مردان همجنسگرایی که به رابطه مقعدی گرایش دارند، بیشترین قربانیان این ویروس را تشکیل می دهند.
مجدداً به این نکته توجه کامل داده می شود که: در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، ریسک انتقال ایدز و سایر بیماری های آمیزشی که از طریق خون انتقال می یابند، در تماس جنسی از راه مقعد بسیار بالا می باشد.

* دلایل میزان بالای خطر انتقال ایدز از راه نزدیکی مقعدی
• دیواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد.
• از طرفی، حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی آلت تناسلی مرد را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خون ریزی آن بسیار بالا می باشد. این خراش ها و بریدگی ها اغلب در بافت و بسیار ریز می باشد و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند.
• همچنین، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می دهد.
• در این نوع رابطه، مهم ترین خطری که اشخاص را تهدید می کند تماس خونی مستقیم و همچنین مایعات درونی بدن با خون شریک جنسی می باشد که در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، احتمال سرایت ایدز به شریک سالم وجود دارد.

چند ماهی است که عقد کرده‌ایم. اجازه ارتباط جنسی کامل را نداریم. می‌توانیم آمیزش از عقب داشته باشیم؟
خوب است بدانید از آنجا که دوران نامزدی، زمانی بانشاط و پراحساس ولذتبخش برای طرفین است، همه شکل‌های ارتباطی آن، به شکل خاطره‌ای شیرین برای طرفین باقی می‌ماند و تداعی آن، انگیزه تکرار خواهد بود. مراجعینی داریم که با آغاز این روش ارتباط جنسی در دوره نامزدی و تداعی لذت روانی این دوره با این لذت جنسی، اکنون که ماه‌ها از ازدواجشان گذشته است و وارد زندگی مشترک شده‌اند هنوز بر همان روش تمرکز دارند (البته غالبا با اصرار آقایان و اکراه بانوان) و گاه بعد از مدت‌ها، هنوز دختر باکره مانده است! این به معنای به هم ریختن سازمان روانی و عاطفی زن است که حاصلی جز کدورت عاطفی خانواده ندارد. پس با تمام توان، در این مورد خوددار باشید و به روش‌های دیگر ارتباط جنسی در این دوران فکر کنید.

حکم شرعی نزدیکی با همسر از پشت عبارت است از:
آیات عظام امام خمینى، خامنه ‏اى، صافى، مکارم و نورى: «کراهت شدید دارد». (آیت ‏اللّه نورى، توضیح‏المسائل، م ۴۵۲ ؛ امام خمینى و آیت‏ اللّه صافى، توضیح‏ المسائل مراجع، م ۴۵۰ ؛ آیت‏ اللّه مکارم، تعلیقات على العروة، احکام الحیض، السابع و آیت‏ اللّه خامنه ‏اى، استفتاء، س ۴۲۵)
آیت ‏اللّه سیستانى و آیت‏ اللّه فاضل: «اگر زن راضى باشد، کراهت شدید دارد و اگر راضى نباشد، بنابر احتیاط واجب جایز نیست». (آیت ‏اللّه فاضل، تعلیقات على ‏العروة، احکام الحیض، السابع ؛ آیت ‏اللّه سیستانى، توضیح ‏المسائل مراجع، م ۴۵۰)
آیات عظام بهجت، تبریزى و وحید: «بنابر احتیاط واجب، جایز نیست». (آیت ‏اللّه وحید، منهاج الصالحین، ج ۲، م ۲۲۸ ؛ آیت‏ اللّه بهجت، وسیلة النجاه، ج ۱، م ۲۶۸ ؛ آیت ‏اللّه تبریزى، منهاج الصالحین، ج ۱، م ۲۲۸)
نظرات 1 + ارسال نظر
حامد جمعه 29 دی 1396 ساعت 02:31

سلام .با همسرم رابطه داشتم بار اول خون کمی ازش ریخت اما بار دوم خون ریزیه شدیدی داره به صورت لخته خون هستش .بند هم نمیاد چیکار باید کرد

سلام
در صورت شدید بودن به پزشک مراجعه کنید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد